پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

وزیر آموزش و پرورش:دغدغه مدیران باید دانش آموزان باشند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس ضروری است، دانش آموزان به اردو‌ها و مسابقات ورزشی نیاز دارند، باید عرصه‌های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 15
کد خبر: ۱۵۴۶۱۵

به گزارش راهبرد معاصر یوسف نوری بابیان اینکه دانش آموزان استقلال‌طلب، عدالت‌جو، ساختارشکن، زیست در فضای مجازی دارند و با بازی بیشتر خو می‌گیرند و بر همین اساس به دنبال هویت‌یابی خود هستند، اظهار کرد: تا قبل از این مسائل فکر می‌کردیم دانش آموزان تمایل به فضا‌های فردی و مجازی دارند، اما متوجه شدیم در فضای مجازی به‌صورت گروهی در حال بازی هستند.

وی با تشریح چگونگی نظام آموزشی گفت: یک نظام آموزشی وارداتی داریم و این نظام به سمت کالایی شدن رفت و بنگاه‌های اقتصادی متوجه شدند که کودکان هم مصرف‌کننده هستند و هم رفتار مصرف خانواده را شکل می‌دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: برنامه درسی ما دارای دیسیپلین و نظام مدیریتی ما بر اساس مدیریت کلاسیک است، درحالی‌که نظرات علمی زیادی در حوزه برنامه درسی و مدیریت در طول این سال‌ها ابداع و تدوین شده است و این نظام آموزشی به دلیل رویکرد، برنامه درسی، مدیریت و نگاه به دانش‌آموز، تبدیل به یک نظام حافظه محور و کنکور محور شده است، لذا بخشی از ساحت‌ها را ارائه می‌کنیم و بقیه ساحت‌ها را به‌صورت تشریفاتی توجهی به آن نمی‌کنیم، بنابراین دانش آموزان را از ساحت‌های اخلاقی و اعتقادی دور کردیم.

نوری ادامه داد: جوانان ما در مدارس تربیت شده‌اند و کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و فناوری‌های روز دنیا را در کشور جاری و ساری کرده‌اند و این موضوع ناشی از تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان است.

وی تصریح کرد: باید چرخش‌های تحولی با استفاده از دانش‌آموز باشد و به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهیم و اجازه ندهیم سؤالات آنان بدون پاسخ بماند، کاری که شهدای ما در جبهه‌های جنگ هم کردند پاسخ‌گویی به سؤالات رزمندگان بود، لذا عرصه خشن و سخت جنگ را به یک عرصه تربیتی تبدیل کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید دغدغه مدیران دانش آموزان شود و مدیران به آن‌ها اهمیت دهند و به‌دنبال اقناع‌سازی حتی برای دانش آموزان ابتدایی باشیم.

وی تصریح کرد: تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس ضروری است، دانش آموزان به اردو‌ها و مسابقات ورزشی نیاز دارند و عرصه‌های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه از اولیا مدارس کمک گرفته شود و تنها به‌عنوان منابع مالی دیده نشوند. بلکه از آنان استفاده‌های معنوی هم کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده